izvedba

opet izvodiš rekao joj je nasred noćne Preradovićeve

izvedba

 

opet izvodiš
rekao joj je nasred noćne Preradovićeve
opet ćeš izvesti svoj performans kažnjavanja
nabadat ćeš se na trnje, strugat ćeš kožu zihericama, trljat ćeš se po šmirgl-papiru

ona kreće prema zgradi podbočenoj željeznim cijevima
možda proleti ruski, ukrajinski, američki avion
i aktivira epicentar potresa 

opet izvodiš
sad namjerno prolaziš ispod
namjerno se naslanjaš o zid niz koji curi crni tuš
ližeš ga
razmazuješ po licu
zbunjuješ protivnika dok potajno izvodiš bijeg
poput sipe si
rođena si performerica, voliš ti to
performativni okvir žrtve
perforacija kože
implicitni, eksplicitni performativi
čitala si ti Austina
ponavljaš paradigmu događajnosti
plešeš između prezentacije i transformacije
uklanjaš nepoznate varijable
ne može te više iznenaditi ni kiša žaba kao u Magnoliji

ona udara šakama o tijelo
opet i opet
i ne osjeća ništa
osim kako klizi u rascijep koji se sve više razdvaja
kao Crveno more pred Mojsijevim rukama

daj prestani izvoditi, stani, vidi tu sam, vidi volim te, vidi držim te za ruku, vidi utor, stavi nogu na moje koljeno, vidi tu sam
daj prestani, ionako te nitko ne vidi osim mene, a ja te volim takvu kakva jesi

ona to ne razumije
i ne može naći ključ, prevrće torbu, prevrće utrobu, prevrće riječi preko jezika
ne razumije gdje je ključ, za što joj treba, što mora otključati
izvodi bijesne gliste, kako joj je uvijek govorila mama
bira vrata i radijatore u istom ralu bijele
reže kožu u svim smjerovima jer ne zna kamo ide
maže kožu losionom s efektom svile
nastupa kao brižna majka u pekarnici
kupuje kćeri svježe pecivo za sendvič, maže putar, reže kisele krastavce, reže sir, umeće papirić s porukom voli te mama među šnite kruha
izvodi scenu zaljubljene žene
šuti
provodi život umjetnice u egzistencijalnoj krizi, u umjetničkoj blokadi, u internom ratu
ponavlja naučenu mizanscenu
tko zna koja joj je ovo izvedba boli
sigurno ulazi u dekonstrukciju, odvaja se epiziranjem
može se smijati samoj sebi, može se postaviti u aktantski model, može pratiti degeneraciju izvođačeva tijela

daj stani s tim, prestani me gurati od sebe
opusti šake
opusti jezik
opusti čeljust
poljubi me

rekli su joj da ljubav pokreće radnju u dramaturgiji života
ali ona ne zna kako se izvodi ta ljubav
čita knjige i prati obrate teoretskoga promišljanja
ponavljajući istu izvedbu kao u najdugovječnijoj predstavi na West Endu

prestani izvoditi i poljubi me